Reparatiile electrice ale automobilului presupun in cele mai multe cazuri, studierea schemei electrice ale sistemelor de senzori sau actuatori electromagnetici sau electro-pneumatici, care compun alaturi de calculatoarele de sistem si EEPROM-uri, sau alte componente electrice, evidentierea celor mai probabile cauze ale defectiunilor, cu interventia de reconstructie sau inlocuire a subansamblelor defecte. Inainte de reparatia electricianului, acesta solicita sefului de service o diagnoza cu testerul, laptopul, sau alt mijloc de diagnoza, pentru a se asigura ca decizia de a repara este sustinuta de argumente tehnice, lucrarea urmand un curs optimizat, in timp scurt si eficient in termeni de cost.
Chiar daca testerul afirma ca o piesa este defecta, electricianul verifica oricum parametrii masurabili (tensiune, impedanta, continuitate, eventual amperaj) pentru a compara valorile masurate cu valorile extrase din tabelele de specialitate.
Statistic, cele mai multe cauze de defectiuni electrice constatate in service sunt :
-14% inlocuirea senzorilor (volanta, ax came, temperatura antigel, debitmetru, sonde lambda);
-12% inlocuirea actuatorilor (electrovalvule turbo, electrovalvule EGR, bobine clapeti aer, supape EGR electrice);
-10% lipsa continuitate cabluri electrice (lipsa masa, lipsa alimentare, lipsa semnal, comunicare CAN intre ECU sistem);
-9% alternatoare defecte (punte dioda, regulator);
-9% compresoare aer conditionat (bobina ambreiaj intrerupta);
-8% electromotoare defecte;
-7% ECU defecte (calculatoare motor, ABS, airbag, etc);
-6% imobilizatoare pornire defecte (cip cheie);
-25% alte defectiuni
Totul incepe cu o diagnoza cu testerul, pe care o solicitati la telefon 0722.303.140 (Gigi, Iulius Service Auto)
1742102061