Tinichigeria auto este nici mai mult nici mai putin o arta, si tinichigiul are nevoie de ochi si talent de artist. Sunt rari tinichigii buni, si asa cum spunea fostul Presedinte Basescu odata, ar trebui facute mai multe scoli de tinichigii auto. Adevarat, dar scolile nu te invata nimic practic, pe cand tinichigeria auto are la baza atat arta cat si experienta. Imi creez proprii tinichigii auto, si pot sa va spun ca dupa 6 ani de activitate, am descoperit sau am creat talente, ceea ce este pentru mine o mandrie. Am o emotie pentru o eventuala victima al unui accident auto, dar nu am nici o emotie ca o masina, praf lovita, dupa reparatie, ar putea sa arate rau, sau nu i se vor inchide usile, sau va merge prost directia pe strada. La noi, la Iulius Service, nu se intampla. Clientul isi face griji si de obicei supraevalueaza dezastrul, il doare inima de masina distrusa, dar eu il incurajez, pentru ca stiu, ca masina va arata mai bine ca inainte de accident. Asta multumita tinichigiului artist, si altui artist de-al nostru, vopsitorul, si ele un as al meseriei. Lucrurile par simple cand am astfel de oameni, ii strang langa mine ca intr-o familie, si am pentru ei toata consideratia. Baieti de isprava, tinichigii mei nu pierd timpul, si lucreaza frumos (apropo, nu am sudat niciodata cu autogenul, un viciu al tinichigiilor vechi care ard si decalesc tabla, dupa care o mascheaza cu chit, ce urat!). Schimba cu usurinta aripi, capote, panouri de aripi de spate, spoilere, sau praguri, se folosesc in munca lor de prese puternice si interventia asupra structurii este minora, pozitia elementelor este reconstituita natural, fara ciocanire sau deformare plastica anormala. La finalizarea reparatiei de tinichigerie, am grija ca suprafetele sa fie netede, aproape de forma finala pentru a nu incarca cu chit deloc (iarasi o gainarie a atelierelor neprofesioniste, care incarca kilograme de chit care nu se usuca si crapa la cateva luni dupa ce se mai usuca si poate se trantesc usile mai tare). Vopsitorul reda frumusetea masinii fara corectii mari de forma si fara onduleuri. Cel mai mult ma supara ca as putea sa ghicesc o masina lovita dupa onduleurile de pe caroserie, asta arata treaba facuta in graba de catre vopsitor si tinichigiu. Dupa reparatie, testul de directie reusit confirma ca atat tinichigeria cat si mecanica s-a efectuat corect, deci pot asigura clientul ca reconstructia masinii este bine facuta, si din punct de vedere al sigurantei, nu are de ce sa isi faca griji, nimeni nu va sti ca masina lui a fost lovita. Am primit astfel de complimente, si am fost foarte fericit.
1725710290