Iulius Service

Distrugere compresor aer conditionat auto lipsa ulei


Pretul unui compresor de aer conditionat nou este intre 1100-2500 lei, pretul unui compresor reconditionat este intre 800-1800 lei.

Principala cauza a distrugerii compresoarelor de aer conditionat, este pierderea uleiului de ungere de mecanisme fine (PAG) care se injecteaza in instalatie impreuna cu freonul sau care exista in carterul compresorului de freon.

Pierderea freonului este un fenomen oarecum normal, datorita faptului ca iarna instalatia de clima (racire) nu este folosita, astfel ca freonul nu circula prin instalatie, si o-ringurile de etansare, de cauciuc, nu sunt unse de uleiul din freon, acesta conducand la aparitia microfisurilor pe o-ring, si de aici pierderea freonului, lent, in timp de un an.

A doua cauza ca importanta in deteriorarea compresoarelor (griparea sau blocarea lor, chiar ruperea axului sau spargerea pistoanelor) este infundarea cu mizerie a tubulaturii de freon, mai ales a orificiului numit "supapa de expansiune", fapt ce conduce la un regim de lucru la temperaturi ridicate a compresorului, deprecierea uleiului din interiorul compresorului ca urmare a functionarii la temperaturi inalte, astfel ca scade vascozitatea uleiului din compresor la temperaturi inalte, deci nu mai poate lubrefia corespunzator rulmentii axiali din compresor, care se gripeaza, din cauza uleiului de ungere depreciat, cu efect catastrofal pentru sistemul aer conditionat.

Aveti grija ca reumplerea freonului in rezervorul de freon sa se faca in ateliere care detin instalatie profesionala de reincarcare, si verificati ca tehnicianul nu a uitat sa injecteze ulei in timpul reumplerii si bineinteles, foarte important, sa videze sistemul, sa scoata aerul din tubulatura de freon, inainte de injectarea freonului in sistem. Statistic, 50% din cauzele defectarii premature a climei, rezulta din faptul ca tehnicianul "uita" sa adauge ulei, pe langa freon, la reumplere. 

Alta cauza a avariei compresorului este ca nu se videaza instalatia inainte de incarcarea cu freon, astfel ca se adauga ulei si freon peste aerul din instalatie, rezultatul fiind aparitia unei emulsii (aerul din sistem condenseaza si se transforma in apa) iar emulsia aceasta nu permite o ungere corecta a compresorului, dimpotriva, blocheaza supapa de expansiune a freonului sau electrovalvula din instalatia cu clima automata, datorita condensului de apa depus in compresor, care oxideaza, rugineste componentelele instalatiei de aer conditionat, pe interior.

1716514107