Compresorul de clima sau aer conditionat functioneaza corect daca este uns, are freon, daca nu are rulmentii din interior sau exterior, de la fulie, blocati, si daca nu are pistoanele sparte. Totusi, chiar daca cele de mai sus sunt respectate, compresorul nu functioneaza daca senzorii sistemului constata anomalii.
De exemplu, senzorul de presiune si temperatura freon, opreste curentul la releul compresorului daca presiunea nu este intre 2 si 26 atmosfere, presiunea mica insemnand lipsa freonului, presiunea mare insemnand blocarea freonului la supapa de expansiune sau senzor presiune freon defect.
Blocarea unui rulment de la fulia compresorului sau ruperea (alunecarea) curelei de accesorii, este monitorizata de un senzor de turatie care anunta modulul de comanda al climei sa intre in avarie cand "simte" alunecari ale fuliei, lipsa cresterii presiunii sau temperaturii freonului, sau in unele cazuri lipsa cuplului mecanic rezistiv al fuliei compresorului (la Renault).
Senzorul de temperatura interioara din habitatul masinii, defect, care indica -50 grade celsius (lipsa cablu de masa), opreste compresorul pentru ca unitatea de control "crede" ca e frig in interior si nu e nevoie de clima rece, mai ales si pentru protejarea evaporatorului sa nu "inghete" si sa nu se fisureze (radiatorul de racire din interior).
Senzorul de temperatura din exterior, care indica temperaturi anormale, atunci cand este defect, intarzie sau interzice intrarea in functie a compresorului de aer conditionat sau clima, pana la un raport de temperaturi favorabil intre interior si exteriorul masinii (mai cald in interior decat in exterior).
Ventilatorul de interior, sau cel de racire radiator freon exterior, daca sunt defecte, opresc functionarea compresorului. Aceste defecte se pot depista numai cu testerul auto, fiind defectiuni de natura electrica.
Pe scurt, recomandam ca la orice zgomot al ambreiajului compresorului, la o functionarea anormala, intermitenta, lipsa de performanta, vizitati un atelier auto pentru o reumplere si o verificare cu testerul, pentru a preveni pierderea compresorului, care are un pret ridicat (intre 800 - 2500 RON)
1725963727