1. Primul martor, numit "motor check" arata ca avem o defectiune de motor, memorata sau activa, care necesita reparatii in atelier ale motorului. Cele mai frecvente cazuri la motoarele alimentate cu benzina se refera la defectiuni ale sistemului de aprindere (bujii, bobine de aprindere, fise) caz in care martorul pulseaza initial, indicand aparitia detonatiilor distructive, in lipsa scanteii de aprindere amestec. In unele cazuri, defectiuni la sonda lambda sau catalizator ineficient, aprind acest martor de avarie motor. La motoarele diesel, se aprinde acest martor luminos pentru multe alte probleme cum ar fi: supapa EGR infundata, turbina ineficienta, injectoare cu deviatii de debit, regulatoare sau senzori de presiune motorina cu abateri, pompa diesel inalta presiune defecta, etc.
2. Al doilea martor, de defectiune sistem franare (ABS), se aprinde de obicei cand un senzor de masurare viteza roata este ars, si nu mai are impedanta corecta. Poate fi si vina modulatorului (pompei) de ABS, calculatorului de ABS defect, lipsa lichidului de frana sau chiar alegerea unor cauciucuri cu talon mai inalt decat cel aprobat de fabricantul automobilului.
3. Al treilea martor luminos arata ca masina nu mai controleaza corect functia de stabilitate, ceea ce inseamna ca senzorul de pozitie volan este defect (contactul inelar intrerupt), senzorul de giratie defect, sau chiar arata lipsa de aliniere a rotilor (necesita verificarea unghiurilor)
1728632840