Geometria turbinei este un sistem complex de tip variabil, care regleaza debitul de aer ce intra in motor, in functie de nevoia de putere. La anumite viteze ale vehiculului, turatii sau cupluri ale motorului, calculatorul motorului, prelucrand informatiile din mapele software, decide sa deschida sau sa inchida o vana mecanica, dotata cu paleti, actionata vacuumatic sau mecanic, printr-o tija rigida, metalica, care are un mecanism de reglare. Scopul este ca, pentru cresterea puterii motorului, motorul sa primeasca mai mult aer, astfel combustia se intensifica si cuplul motorului creste.
Aerul poate fi impiedicat sa intre in motor daca turbina nu livreaza motorului cantitatea de aer necesara, cauza acestui blocaj fiind uneori blocarea mecanismului divertor de aer al turbinei, numit "geometria variabila". Curatarea mecanismului turbinei numit "geometrie variabila" este importanta pentru performanta turbinei, consta in demontarea turbinei in atelier, desfacerea geometriei, prelucrarea mecanica prin slefuire, gresarea finala si remontarea in ansamblul turbinei si apoi pe masina.
Ca timp de executie, este nevoie de 4-8 ore, la care se adauga si demontarea de pe masina, respectiv remontarea, de inca 8 ore. Costul mediu, pentru curatare 400 lei, pentru montare demontare pe masina inca 400 lei
1733726171