Repararea turbinei auto consta in :
-cazurile usoare se rezolva prin demontarea de pe auto (400 RON fara TVA) inclusiv tubulatura si intercoolerul, turbina se desface la banc si se curata de funingine, calamina; se curata mecanismul de geometrie variabila a turbinei, (500 RON fara TVA); se remonteaza turbina si anexele pe masina
-in cazurile mai grave, dupa demontarea de pe auto ca mai sus (400 RON fara TVA) este necesara inlocuirea elicelor de pe evacuare-turbina (cateodata si de pe admisie-compresor), inlocuirea axului si a bucsilor turbine, cand se constata avarii prea mari (aproximativ 400 Euro)
-cazurile de avarie maxima, atunci cand pierderile de ulei sunt maxime, cand se produce autoalimentarea cu ulei din intercooler, sau cand fumul alb albastrui dens, arata ca turbina este compromisa (am intalnit cazuri cu axul turbinei rupt) atunci se recurge la inlocuirea completa a turbinei, costurile sunt mari, avem preturi pentru turbine de la 400 Euro la 800 Euro in functie de marca auto.
Daca ati ajuns aici, este poate pentru ca nu ati testat la timp turbina, sa preveniti uzura ei prin solutii tehnice cum ar fi:
-Inlocuirea uleiului contaminat sau neschimbat la timp;
-Eliminarea neetanseitatiilor traseului compresor aer / intercooler / admisie motor sau furtune de vacuum desprinse, crapate, etc;
-Inlocuirea eventualelor supape vacuumatice defecte, EGR defect, sau senzor de presiune supraalimentare aer defect;
-Verificarea si repararea debitmetrului sau a injectoarelor;
-Inlocuirea sau curatarea filtrului de particule sau a precatalizatorului
1725711263