Iulius Service

Catalizator evacuare defect


Prin catalizator defect inteleg catalizator infundat  (topit), spart, sau fara oxid de platina si paladiu. Ce simte soferul? performanta scazuta in sarcina, masina nu depaseste 3000rpm, sau 120km/h, oscilatii la relanti, in cazurile extreme, zgomot de tabla sparta lovindu-se de peretii catalizatorului.

De ce nu am performanta?  Fiind motor pe benzina, motor aspirat, motorasul pas cu pas care "soarbe aer" supapa IAC si arunca aerul in galeria de aspiratie, nu mai face fata atunci cand evacuarea este blocata pentru ca, daca gazele arse nu sunt evacuate, cum sa bagi aer proaspat in motor? Gazele arse sunt evacuate din motor la 3.5 barr, si daca in evacuare sunt mai mult de 3,5 bari (catalizator infundat) gazele raman blocate in evacuare

Cum se infunda? Catalizatorul se infunda de obicei datorita monooxidului de carbon (CO) si particulelor de funingine (negru de fum) care nu se mai amesteca cu oxigenul, proces chimic ajutat (catalizat) de platina depusa in acest scop pe sitele din convertorul catalitic. Platina se distruge la temperaturi mari (peste 650 grade celsius) si ocazional aceste temperaturi se ating (atunci cand combustibilul ajunge nears in evacuare, unde se autoaprinde; Cauza: bujie, bobina, sau fisa defecta)

Cum determin ca e catalizatorul infundat? Se scoate prima sonda lambda (din amonte de catalizator) si se pune un tester de masura presiune gaze evacuare. Normal este valoarea masurata de 0-3 bari; Presiunea mare indica blocarea catalizatorului.

Remediere: Inlocuirea catalizatorului; Mai sunt si alte solutii, dar nu se aplica in service autorizat RAR.

1708638829