Iulius Service

Inlocuire garnitura de chiuloasa


Inlocuirea garniturii de chiuloasa este necesara cand, in mod evident, in rezervorul de antigel apar pete de ulei (se ajunge la acest fenomen atunci cand uleiul din baia de ulei intra in sistemul de racire motor), cand furtunele de racire se umfla cu aer, sau temperatura antigelului creste, sa cand in vasul de racire se observa bule de aer urcand, odata cu antigelul.

In baia de ulei presiunea la relanti masurata poate fi 1.5-1.8 bari si in sarcina poate ajunge la 3 bari la automobilele mai noi. In comparatie, in instalatia de racire, presiunea antigelului variaza de la 1 bar (la repaus) pana la 1,47 bar cand supapa de la vasul de antigel se deschide si elibereaza presiunea in exces,  (in jur de la 110 grade celsius) cand porneste ventilatorul de racire radiator motor pe treapta a doua. Diferenta de presiune dintre cele doua sisteme (de ungere si racire) face ca uleiul sa treaca din baie in instalatia de racire. Pe unde? Una din posibilitati este pe la garnitura de chiuloasa, care poate fi ciupita, si astfel, intre un cilindru onde are loc combustia si un canal de racire, prin care circula antigel, se creaza o punte pe unde trece uleiul, care are presiune mai mare, in instalatia de racire cu antigel care are o presiune mai mica; acest defect, impune inlocuirea garniturii de chiuloasa, mecanicul va cauta zonele deteriorate de pe garnitura de chiuloasa, sa demonstreze modul cum uleiul contamineaza antigelul.

 Un alt simptom pentru care service-ul poate decide schimbarea garniturii de chiuloasa ar fi acela de detonatii, mers neregulat, functionare neuniforma, evacuare de fum alb, pierdere de putere in sarcina, eventual un timp pierdut, ca si cum ar merge in trei pistoane; La verificarea compresiei, daca citirea presiunii din doua pistoane alaturate (1-2, 2-3 sau 3-4) arata diferente mari, se poate deduce ca garnitura de chiuloasa este defecta intre acele camere de ardere, sau eventual chiuloasa poate fi ciupita intre acele camere de ardere, si de asemenea se schimba chiuloasa plus ca eventual se rectifica (se ia fata plana) la chiuloasa.

Exista si alte tipuri de defect care corespund cu aceste simptome, dar le vom trata la capitole diferite (capac termostat, soclu injector, etc)

1708634990