Filtrul de particule reprezinta o solutie tehnica de depoluare a emisiilor automobilelor, folosita de Peugeot - Citroen (in anul 2000), si mai apoi de Opel si Volkswagen, Ford si altii, incepand cu 2004 pentru a intruni conditiile impuse de norma de poluare Euro5. Aceste filtre de particule sunt de fapt "capcane" de funingine, retinand de la 85% pana la 99% CO, existand patru clase de filtre de particule, dupa calitate, incepand cu anul 2000 (C1) pana in 2012 (C4). Principiul tehnic folosit, consta in retinerea noxelor (NO si CO) in blocul de calcit perforat in forma de spirala, de sute de canale de mic diametru, care prezinta asperitati de ordinul micronilor care "agata" si depoziteaza aceste particule, si care, din cand in cand trebuie arse, in conditii de temperatura de minim 600 grade celsius (fenomen numit "regenerarea filtrului de particule"). Blocul de calcit are forma cilindrica, inchisa intr-o incinta metalica de forma unui catalizator, o incinta cu site fiind situata in partea din fata, cu rol de a ajuta prin procesul de oxidare, la cresterea temperaturii din filtrul de particule. Regenerarea se intampla ori de cate ori softul din ECM comanda initierea operatiei, dupa ce senzorul de presiune diferentiala din evacuare (dinainte si dupa filtrul de particule) indica o diferenta de presiune mai mare de 0.1 atmosfere, semnificand colmatarea filtrului cu funingine. ECM comanda injectoarele sa ramana deschise un timp suplimentar, numit "timp de postinjectie", care poate furniza pana la de 5 ori mai mult carburant decat intr-o functionare normala, fapt care duce la incalzirea evacuarii la temperaturi de pana la 875 grade celsius, suficient pentru arderea funinginii, care se transforma in cenusa. Regenerarea se face comandata de testerul auto, cu exceptia cazurilor grave, cand senzorii de presiune sau temperatura nu functioneaza corect, supapa egr este defecta sau filtrul de particule este exagerat de plin cu funingine (mai mult de 48%) caz in care se estimeaza ca, fara o curatare mecanica, inainte de regenerare, in atelier, exista riscul de supraincalzire si aprindere al automobilului. Este important sa folositi ulei de motor special, marcat cu simbolul DPF, cu continut redus de cenusa, astfel ca atunci cand eventual aveti pierderi de ulei pe la turbina aceasta sa nu provoace infundarea imediata a filtrului de particule. O cauza intalnita des pentru infundare este egr defect sau injectooare defecte, impreuna cu turbina defecta, pe care este bine sa le remediati imediat, deoarece preturile pentru un filtru de particule nou incep cu 1000 euro. Va asteptam in atelierul nostru pentru o regenerare sigura si reusita, cu inlaturarea cauzelor care o provoaca.
1728176022