Problema cea mai frecventa care apare ca urmare a montarii incorecte a curelei de distributie este punerea incorecta la punct. Fatal pentru motoarele diesel care nu vor porni, in schimb motoarele pe benzina pleaca ajutate, dar merg neregulat, tremura si performanta motorului este foarte scazuta, se incalzesc motoarele samd. Se intampla sa sara de la punct o curea de distributie atunci cand automobilul pleaca tras de alt automobil (iarna se intampla mai frecvent). Se poate sa sara si cate doi dinti in asemenea cazuri se recomanda schimbarea curelei de distributie, care probabil are urme de deteriorare (dinti fisurati, desprinsi, tociti etc)
Reglarea avansului se face relativ usor la masinile alimentare cu benzina, delcoul se misca in fata sau spate pana se atinge punctul optim de functionare (pret 42 RON). Reglarea avansului la diesele se face mai greu, pretul de 100 RON, folosirea testerului este esentiala, mai putin pentru auto de generatie mai noi (2015-) la care avansul se face de catre ECU, reusim sa determinam doar care sunt cauzele si sa actionam asupra acestora (injectoare, senzori, pompa de injectie, punere la punct gresita, uzuri)