Sistemele de alimentare diesel, cu sau fara rampa comuna, cu pompa de medie sau inalta presiune de motorina, cu unitate de comanda sau fara, furnizate de Bosch, echipeaza un numar mare de modele auto, cum ar fi Opel, BMW, Volkswagen, Peugeot, Citroen, motoare de 2, 2.2, sau 2.5 litri cele mai des intalnite, tip Bosch VP44 sau Bosch VP30. Caracteristica este fiabilitatea ridicata a partii mecanice, care prezinta o rata de defectabilitate sub 10% din totalul cazurilor; restul sunt defectiuni ale calculatoarelor pompelor de injectie, in cele mai multe cazuri microfisuri pe placile de baza, desprinderi ale pinilor, sau suduri reci (lipituri reci, puncte tari).
Ca si costuri, reparatia calculatorului pompei de injectie incepe cu 1200 lei fara TVA pentru motoarele Opel 1,7 litri cu motorizare Isuzu, pana la 1600 lei fara TVA pentru calculatorul Bosch de 2 sau 2.5 litri. Daca a mai fost reparat, recomandam inlocuirea calculatorului pompei de injectie.
Costurile pentru reparatia partii mecanice a pompei de injectie diesel VP (44, 29, 30, 33) (inclusiv inlocuirea capului hidraulic) este intre 1200-1600 RON, in functie de model. Electrovalvulele de pe pompa sau senzorul de temperatura au preturi diverse, acestea nu se furnizeaza ca piese noi ne-existand importator, in schimb se procura din sursele second hand, fiind si mai convenabile la pret, pe de alta parte probabilitatea ca aceste electrosupape sa fie defecte este exclusa deoarece se poate verifica impedanta bobinelor acestora, rar intamplandu-se sa fie arse. Regulatorul de debit de pe pompa sau regulatorul de presiune de pe rampa se pot verifica atat cu testerul, fie cu ohmetrul, fie pe standul pompagiului, pretul per unitate de verificat este de 50 RON. Testul de retur al injectoarelor se poate face la noi in atelier pentru 50 RON, sau la pompagiu, pentru acelasi pret. Pompele se pot curata sau verifica pentru preturi intre 100-300 RON, depinde de complexitatea acesteia.
Atentie: Recomandam sa nu incercati singuri sa demontati aceste pompe de la Bosch (VP30 sau VP44) pentru ca au in interior doua rezistente (sigilii) care se rup la demontarea corpului pompei in parti componente, imposibil de refacut, nelivrabile.
1728177323