Injectoarele de tip Siemens, pompe duze, de tip piezoelectric, nu se pot reconditiona in cazul ca se strica. Defectul unui astfel de injector provoaca intrarea in avarie a ECM - ului, calculatorul motorului, care imobilizeaza automobilul pentru a nu inunda camera de ardere cu combustibil care intra liber prin injectorul defect, al carei duza, cu cristale de cuart sau siliciu, ramane deschisa, urmare a principiului piezoelectric care sta la baza functionarii acestui injector. Diagnoza se face cu testerul, caz in care se inregistreaza cod defect electric injector.
Injectoarele commonrail electrice de tip Bosch, Denso sau Delphi pana la Euro5, se reconditioneaza (prin prelucrare mecanica, inlocuire oringuri sau armatura injector, curatare, testare pe simulator, reglare si calibrare, se tareaza, se inlocuieste supapa de retur, se inlocuieste saiba (o-ringul injectorului), se masoara debitul, se fac verificari ale presiunii de deschidere), si alte operatii. Diagnoza se face cu testerul, laptopul, sau masurand pierderile de pe returul injectorului.
Pentru injectoarele din grupul VAG, pompe duze, se pot inlocui kitul de o-ringuri si culbutorul care apasa pe capul injectorului, deoarece poate avea uzuri la costuri de 50-90 RON pentru piese, pentru un injector.
Simptomul unui injector defect este de tip vibratie la relanti. Doua injectoare defecte fac sa porneasca greu automobilul. Trei injectoare defecte fac ca automobilul sa se opreasca in mers. Fumul negru la esapament arata de asemenea ca avem probleme cu injectoarele.
Doua sau mai multe injectoare defecte duc la concluzia ca problema este pompa de injectie care face pilitura (span) sau este uzata mecanic si nu mai asigura debitul minim de combustibil de 3 miligrame pe cursa. Mizeria din rezervor, sorbul pompei din rezervor infundat, aerul de pe instalatia de alimentare, filtru de combustibil colmatat, sunt factori agravanti pentru aparitia defectiunii injectoarelor. Sunt multe alte simptome pe care le evalueaza mecanicii atelierului nostru, la receptia automobilului, rata de succes pentru diagnoza injectoarelor este de 100%.
1725710657