Dintre masinile care au fost echipate cu cutii de viteza semi automate (numite easytronic sau manuale pilotate) sunt de la producatorul Opel (Corsa, AstraH, Tigra, Meriva, Vectra C, Signum, Combo). Alti producatori auto care folosesc cutii manuale automate sunt Smart, Ford (Ford), Dacia (modelele noi), Renault, Volkswagen (Lupo). Practice si simple au totusi cateva neajunsuri, fapt pentru care ajung uneori in service-ul nostru.
Kitul de ambreiaj este unul normal, ca la o masina cu cutie de viteza manuala, care are rulment de presiune, placa de presiune si disc de frictiune. Acest kit de ambreiaj trebuie schimbat pana in 100.000 km, dar cei mai multi clienti nu stiu asta sau ignora inlocuirea lui, nu se gandesc ca aceste componente au totusi un timp de viata limitat. Astfel ca undeva pe la 150.000 km, din cauza uzuri discului, slabirii presiunii soarelui din placa sau pierderea etansarii rulmentului hidraulic, apar probleme. Fie apar socuri atunci cand uzura discului face ca arcurile lui sa loveasca in suruburile volantei, fie cand niturile de pe disc ies in evidenta semn ca uzura este peste limita si patineaza, fie soarele placii scade ca rigiditate si devine prea slab, fie etansarea rulmentului de presiune cedeaza si permite lichidului de frana sa scape in exterior. Daca lichidul ar scapa, si instalatia hidraulica ar primi aer, aerul se comporta ca un blocaj si opreste functionarea calculatorului de la cutia semiautomata, care este pus in avarie (apare "F" in bord, care pulseaza sau nu in functie de tipul de defect). Motorasele electrice care comanda selectarea vitezei sau motorasul hidraulic se "blocheaza" si se avariaza cand se arde cablajul electric al infasurarii rotorului sau cand periile se consuma caz in care baga in scurt circuit si rotorul motoraselor (de aceea se aprinde F in bord). Procedura poate implica in unele cazuri inlocuirea ansamblului selector de viteze, care costa undeva peste 2000 RON, sau a calculatorului de cutie automata, care costa undeva peste 6500 RON.
Aceste servomotoare (electrice) nu se repara, nu avem in oras centre de bobinat rotori electrici, sau perii (carbuni) de calitate, producatorii de piese nu au nici un interes sa vanda subansamble, dvs fiind nevoiti sa cumparati tot ansamblul; pentru ca, oferta din dezmembrari este extrem de slaba, nu prea exista piese cu garantie pentru servomotoare comanda cutie in dezmembrari.
Va stau la dispozitie la telefon 0722.303.140 pentru programarea in vederea constatarii tipului de defect (manopera 70 RON fara TVA)
1728178660