Repararea cutiilor automate cu convertizor hidraulic (multitronic, s-tronic)
Repararea cutiilor de viteza automate ridica probleme deosebite, nu oricine se pricepe sa le reconditioneze, fiind sisteme complexe electromecanice, deservite de un calculator numit mecatronic. Preturile pieselor de schimb sunt relativ mari (convertizorul hidraulic, kitul de discuri de frictiune, calculatorul de transmisie numit mecatronic, grupul de electrovalve). Reparatiile cutiilor automatice cu convertizor hidraulic, indiferent de model tip sau an, se executa in atelierul nostru, daca solutia alternativa, de inlocuire cu o cutie de viteza echivalenta, noua sau second hand, nu convine clientului. Garantia legala pentru lucrarile de reconditionare a cutiilor de viteza automate reconditionate este de 6 luni, dar atelierul nostru ofera o garantie de 12 luni, datorita calitatii superioare ale reparatiilor si datorita faptului ca folosim numai piese noi, originale sau aftermarket, in procesul de reconditionare al cutiilor automate sau a convertizoarelor hidraulice.
Defectiunile intervin de obicei atunci cand, nefiind inlocuit la timp (60-90.000 km), uleiul de cutie, ajunge sa acumuleze pilitura metalica (span metalic sau reziduuri de textolit provenit de la discuri sau benzile de frictiune) care capata proprietati abrazive, in loc de ungere, cauzeaza distrugerea discurilor din cutia de viteza. Daca uleiul contaminat cu impuritati infunda filtrul de ulei, apar restrictii de debit al uleiului, astfel ca in convertizor, intre elice si turbina, fluxul de ulei nu mai este suficient, ceea ce conduce la transmiterea redusa a cuplului motor, apare astfel fenomenul de "patinare" al axului secundar care iese din convertizor, deci apar "suturi" in functionarea cutie, la schimbarea treptei de vitezei. Chiar inlocuit la timp, dar din alta clasa de calitate uleiul nu mentine cutia in stare de functionare corecta, fiind strict recomandata folosirea marcii de ulei omologate de producator (de ex. la volkswagen trebuie ulei tip "dsg - direct shift gearbox" clasa "062" sau "082", in functie de anul de fabricatie pentru cutiile automate cu 6 viteze). Functionarea indelungata cu ulei depreciat duce la acumularea impuritatilor si scaderea vascozitatii uleiului; urmarea directa este cresterea timpului de alunecare inainte de blocarea turbinei convertizorului, care duce la cresterea temperaturii de lucru. Este stiut ca la fiecare crestere cu 10 grade celsius, timpul de viata al elementelor de frictiune scade cu 50%. Exista cutii de viteza automate cu 4 viteze (tip 01M) cu 5 viteze (tip 01V; 09A sau 085), sau 6 viteze (01J multitronic, 09G sau dsg/02E) si altele mai noi cu 7 viteze (dsg7)
Este foarte importanta codarea corecta (imperecherea calculatoarelor) si readaptarea cutiei de viteza dupa schimbarea uleiului, pentru recalibrarea cutiei in functie de uzura elementelor din cutie si viscozitatea uleiului, distantele intre discuri, tolerantele ambreiajului, presiunea uleiului, sau tolerantele senzorului de pozitie schimbator, se regleaza cu ajutorul testerului.
Preturile reparatiilor cutiilor de viteza incep de la 1500 lei manopera, piese si ulei si pana la 4500 lei pentru modelele de dupa 2011, fiind inclusa demontarea de pe automobil si uleiul si filtrul de ulei de cutie de viteza. Sunati la telefon 0722303140 pentru consultanta sau o programare pentru constatare.
1725706174