Problema cea mai frecventa care apare la distributie este punerea incorecta la punct. Motoarele diesel care nu vor porni, in schimb motoarele pe benzina pleaca ajutate, dar merg neregulat, tremura si performanta motorului este foarte scazuta, se incalzeste motorul si este zgomotos, samd. Se intampla sa sara de la punct o curea de distributie atunci cand automobilul pleaca tras de alt automobil (iarna se intampla mai frecvent) sau daca trage o alta masina. Se poate sa sara si cate doi dinti in asemenea cazuri se recomanda schimbarea curelei de distributie, care probabil are urme de deteriorare (dinti fisurati, desprinsi, tociti etc)
Reglarea avansului se face relativ usor la motoarele pe benzina mai vechi, delcoul se misca in fata sau spate pana se atinge punctul optim de functionare (pret 70 RON).
Reglarea avansului la motoarele pe motorina se face mai greu, pretul de 100 RON, in plus fata de demontarea distributiei, folosirea testerului este esentiala, mai putin pentru auto de generatie mai noi (2005-) la care avansul se face de catre ECU, reusim sa determinam doar care sunt cauzele si sa actionam asupra acestora (injectoare, senzori, pompa de injectie, punere la punct gresita, uzuri)
1742105298