Iulius Service

Diagnoza pompa servodirectie electrica constanta


De cele mai multe ori pompa de servodirectie electrica se strica din cauza defectiunii motorasului electric al pompei de servodirectie electrica, rezultatul fiind ca nu este posibila reparatia pompei de servo, care se inlocuieste cu una noua, sau second hand, dupa dorinta clientului.

Testul se face la noi in atelier folosind diagnoza adaptata fiecarui model auto, si acesta determina clar situatiile nefericite in care inlocuirea pompei este singura solutie. Mai rar se intampla sa constat ca exista pompe "defecte" din motiv de montare defectuasa, anume, montarea volanului stramb, cu 360 grade, in lipsa testerului se pot produce asemenea erori. Tot asa, senzorul de temperatura defect, senzorul de cuplu defect, temperaturi mari inregistrate ca urmare a scurt circuitului de pe rotorul motorasului ars, perii uzate, sau calculatorului pompei de servo defect, duce la aparitia semnului de volan aprins in bord. Un alternator defect sau o baterie slaba baga in avarie pompa de servodirectie, stiind ca motorasul electric este un mare consumator de curent, aproape 90 Amperi la o rasucire a volanului. Modele la care apare frecvent defectarea pompei de servodirectie electrica : Hyundai Accent, Fiat Punto, Fiat Stilo, Citroen C1, C2, Peugeot 107.

Si totusi... in ultimul timp am reusit sa reparam unele pompe de servodirectie electrice, cu toate ca nu am mai auzit ca altcineva sa reuseasca, cu conditia ca pompa de servodirectie electrica sa nu aiba calculatorul defect, caz in care trebuie oricum cumparat un calculator second hand impreuna cu pompa din dezmembrari si reconfigurat.

1716514294