In varianta mecanica sau electrica, pompa de servodirectie are sarcina de a oferi forta necesara casetei de servodirectie, pinionul din caseta de directie antranand cremaliera din caseta care se deplaseaza stanga - dreapta, preseaza prin bielete si capetele de bara asupra rotilor din fata, astfel, o miscare usoara de volan, fara efort, induce o forta semnificativa necesara asigurarii controlului, in siguranta, asupra directiei automobilului, asupra rotilor din fata.
Cauze cum ar fi griparea, defectiuni electrice, lovirea, avarierea si infiltrarea apei in calculatorul pompei, sau lipsa lichidului de servo, sau uzura bucsei sau simeringurilor din caseta, declanseaza simptome de defect ale servodirectiei, cum ar fi rotirea greoaie a volanului, "scarturi" adica actionarea sacadata a volanului, zgomote, scartzait, etc. Inlocuirea pompei electrice sau hidraulice noua, se face odata cu rescrierea sa, si recalibrarea senzorului optoelectronic din volan (senzorul de pozitie volan). Pentru inlocuirea cu pompe second hand, rescrierea nu mai este necesara, dar recalibrarea senzorului optoelectronic, da. Atentie la rotirea accidentala a volanului care provoaca ruperea panglicii de la airbag, cand se inlocuieste pompa, sau caseta de directie. Recomand reglarea unghiului rotilor pe un stand de verificare a directiei, intotdeauna la inlocuirea elementelor de directie, caseta, cap bara, bieleta de directie. Cauciucurile nu se vor mai uza prematur, autoturismul nu va va trage dreapta sau stanga, iar ESP-ul nu se va aprinde in mers!
Mecanicii nostri va stau la dispozitie cu acest tip de reparatie, care daca este executata cu grija, nu exista riscuri.
1728175628